rallyalbum.hu: Ez az oldal nem aktív és csak kísérleti jellegű! A weblapon lévő tartalmak a nyílt Archive.org tartalomszolgáltató által vannak kezelve. A tartalomért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Az jelenlegi oldal tiszteletben tartja mások szellemi tulajdonjogait és egyéb tulajdonjogait. Az archívum megfelelő körülmények között és saját belátása szerint eltávolíthat bizonyos tartalmat, vagy letilthatja a tartalomhoz való hozzáférést, amely úgy tűnik, hogy sérti mások szerzői jogait vagy más szellemi tulajdonjogait. Ha úgy gondolja, hogy az oldalon található elérhető anyagok megsértették szerzői jogait lépjen kapcsolatba a szerkesztőkkel és haladéktalanul eltávolítjuk azokat!
       rovata

 Túra első osztályú pályákon

III. Tisza Rallye Szendrő, 2004. június 05-06. Rallye Túra Bajnokság 3. futama

Meszes- Rakaca és Viszló- Bódvalenke. Nem kell bemutatni ezeket a pályákat azoknak, akik a rali állandó közönségét alkotják. Ezeken a szakaszokon zajlott ugyanis a Rali Túra Bajnokság soron következő futama, a III. Tisza Rallye június első hétvégéjén.

Autók és vezetőik egyaránt bizonyíthattak a Rali Túra Bajnokság 3. futamán Szendrőn, hiszen az 58,5 kilométernyi külön próba szakaszok igen csak meghaladták az eddig megszokott gyorsössztávot.

A szombati átvételeken 123 autó párosa jelent meg, majd az edzést követően ugyanennyien álltak be az esti Parc Fermé-be. A rendezők törölték a prológot - amelyet először a miskolci Borsod Volán pályára, később egy edelényi pályára terveztek- a programból a lezúduló eső miatt.

Vasárnap reggel az előfutók vágtak neki először a 185 kilométeres össztávnak, köztük Balázs Öcsi is rajthoz állt egy Ladával.
A bajnokságban nem értékelt H3-as kategóriában tíz autó szerepelt. Közülük ifj. Érdi Tibor és Lukács József volt a leggyorsabb. Lukács az idén ült be a Mazdába, és ez volt a harmadik közös versenyük. Érdiék mögött két Peugeot 205 GTI végzett a második illetve a harmadik helyen a kategóriában. Második lett Veres György és navigátora, Fegyverneki András, a harmadik helyen pedig a Veszprémi - Veszpréminé duó futott be a nap végén.

A H2-es kategória eredménye okozott némi meglepetést. Az első három helyezett egyben az abszolút értékelés három leggyorsabb versenyzőpárosa is volt, így bőven vihettek haza serleget. Az élen Niesz Ferenc és Oláh Zoltán végzett egy BMW M3-sal. Niesz jócskán osztotta a másodperceket az egész mezőnynek, holott szeptember óta nem ült versenyautóban és a BMW is csak egy héttel a verseny előtt került hozzá. Mögöttük Brád László és Kelen Oszkár Mitsubishi Lancere végzett a második helyen, harmadikként pedig dr. Kiss Elemér és Nemrava Ferenc Evo VII-ese ért célba.
Az eddigi "élenjárók", Nemesék és Fazekasék a verseny feladására kényszerültek, Pintérék pedig egy árokjárást következtében veszítettek rengeteg időt.
Nemes Csabáék VFTS-e a harmadik gyorsaságin kiütött egy villanyoszlopot, ezzel véget ért számukra a futam. Fazekasék közvetlenül a Lada után rajtoltak a Lancia-val. Egy megforgás után értek a kidöntött oszlophoz, ahol az útra lógó kábel beakadt a szélvédőjükbe. Egy darabig húzták maguk után, majd amikor az elszakadt, beütötte a bal oldali ablakot, és a pilóta arcába csapódtak az üvegszilánkok. A továbbiakban sem úszták meg gond nélkül, a meszesi pálya utolsó jobb kanyarjában ugyanis végképp fel kellett adniuk a küzdelmet. Túl nagy sebességgel érkeztek oda, és árokba borultak. Igaz, talpra estek, de a futómű megadta magát, és esélytelenné vált a folytatás.
Pintér László és Ősz László befejezte ugyan a futamot, de ezúttal nem szegődött melléjük a szerencse. A második gyorsasági szakaszon egy kanyarkombinációt követően megakadt a hátsó kerék és berántotta őket hat méter mélyre egy árokba. Az autót látni sem lehetett az útról. Csak 8-10 perc után gyűlt össze annyi néző, hogy vissza tudják rakni a Mitsubishit az útra. A kaland során nem csak az autó néhány eleme sérült meg, hanem a navigátor, Ősz László is. A félre tekert kormány következtében a jobb első kerék átment a lábán, amikor az autó megtapadt az aszfalton.

A H1-es kategória legjobbja a Lada VFTS-sel induló Magda Róbert - Hervai Róbert kettős lett. Az idejük nem csak a kategória győzelemre, hanem az abszolút 6. helyre is elegendőnek bizonyult. Magdáék mögött Patyi László és Gáll Csaba Opel Corsá-ja végzett a második helyen. A második szakaszon a hidas kanyar előtt megúszott az autó -kb. 120-as tempónál-, megforogtak és eltört a féltengelyük. Egy kis tolatás és manőverezés után folytatták útjukat. A szerviz rendbe rakta az autót, az utolsó körben már csak a benzin miatt aggódtak a fiúk, hogy kibírja a célig. A kategória harmadik helyén a 33-as rajtszámmal induló Kató József - Pesei Ferenc páros Ladája zárta a futamot.

A 2004-ben debütáló N3-as kategória nem bővelkedett indulókban. Mindössze egyetlen páros adta le a nevezését és teljesítette az előírt távot. Így Duber Istváné és Budai Viktóriáé lett a kategória legnagyobb serlege.

A3-ban 19 autó gördült ki az általános iskola udvaráról vasárnap reggel, és kilenc tért oda vissza délután. Első helyen ismét Braun Krisztián és Nagy Béla Honda Civic-je ért célba. Bár ők is veszítettek néhány másodpercet egy megforgás és némi "bozótírtás" miatt, mégis elég gyorsak tudtak lenni ahhoz, hogy bezsebeljék a kategória győzelem mellett az abszolút ötödik helyezést is. Mögöttük több mint egy perccel lemaradva Kiss Róbert és Forgó Róbert ért be a kategória második helyén, Csikó Péter és Kis-Tóth Miklós pedig a harmadik helyén szintén egy Ladával.

Az N2-es kategóriában a Hondák uralták a dobogó mindhárom fokát. Honfi Balázs és Horváth Tamás majdnem egy perccel előzte meg az őket követő szintén Honda Civic-kel induló Vidéki Csaba - Keresztesi Péter duót. A harmadik helyért járó serleg pedig a Honda CRX-szel induló Csépe Teodorhoz és navigátorához, Vankó Zoltánhoz került.


A2-ben ifj. Kerék György és Kerékné Mravik Judit bizonyult a leggyorsabbnak, tőlük 27 másodperccel lemaradva Locher János és Leányvári László Suzukija ért célba, az A2 harmadik helye pedig Rácz Tamásé és Nyúzó Norberté lett.

Az N1-es kategóriában a rajthoz állt két autóból csak Kulcsár Dániel és Endrődi Harri Suzukija ért célba, így nem okozott meglepetést, hogy ők kapták a maximális pontot.

A1-ben 13 Trabant rajtolt el az első pályán, közülük Strider Zoltán és Hangácsi István volt a leggyorsabb a nap folyamán. Három másodperccel maradt el Strideréktől a Bíró tesvérpár, tőlük pedig másfél perccel a Szabó György - ifj. Szabó György kettős, így ők végeztek a harmadik helyen a kategóriában.

A 123 autóból végül 63 ért célba.

A következő, salgótarjáni futam szintén nem kíméli majd a mezőnyt, hiszen a 235 kilométeres össztávból 51 kilométert tesznek majd ki a külön próba szakaszok. A pályák ismerősek lesznek, ezek is szerepeltek az egykori Salgó Rallye pályái között. Az egyik gyorsasági a Salgótarján - Kazár, a másik pedig a Cered - Zagyvaróna lesz.
A Rali Túra Bajnokság 4. futamára tehát Salgótarjánban kerül sor június 25. és 27. között.

 

Készítette:
www.rallyalbum.hu

További képek a versenyről a Maczek Péter honlapján.

 
   RallyAlbum
 

 Újdonságok
 Régebbi híreink
 Climb Dance
 Videóklippek
 Versenynaptár

 
   Nagy Bea rovata
   Aktuális interjú
 További interjúk
 
   Csapatunk - Atyó Racing
   Aktuális beszámoló
 Csapatunk versenyei
 Csapatunk képei
 Csapatunk videói
 Támogatóink
 Versenyautónk adatai
 
   Erdei Motorsport
 

 Céginfo
 Referenciák
 Alkatrészek
 Eladó, bérelhető autók
 Bazár

 
   Kacsándi Foto
 

 Képek a 2004-es évadból

 
   Csatos Foto
 

 Képek a 2002-es évadból
 Képek a 2001-es évadból
 Képek a 2000-es évadból
 Válogatás régebbről  

 
   Rally 2000
   Esztergom Rally
 Veszprém Rally
 Budapest Rally
 Zala Rally

 Acropolis Rally

 Háttérképek
 
   Linkek
   Tőbb, mint 100 külföldi és
 hazai rally oldal címe és
 rövid leírása
 
 
     
 
 
 
 
   E-mail
 

 
 

   

 
   Impresszum
   
   Kezdő oldal