rallyalbum.hu: Ez az oldal nem aktív és csak kísérleti jellegű! A weblapon lévő tartalmak a nyílt Archive.org tartalomszolgáltató által vannak kezelve. A tartalomért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Az jelenlegi oldal tiszteletben tartja mások szellemi tulajdonjogait és egyéb tulajdonjogait. Az archívum megfelelő körülmények között és saját belátása szerint eltávolíthat bizonyos tartalmat, vagy letilthatja a tartalomhoz való hozzáférést, amely úgy tűnik, hogy sérti mások szerzői jogait vagy más szellemi tulajdonjogait. Ha úgy gondolja, hogy az oldalon található elérhető anyagok megsértették szerzői jogait lépjen kapcsolatba a szerkesztőkkel és haladéktalanul eltávolítjuk azokat!
       rovata

 Salgótarjánban "túráztunk"

II. Vectra- Line- ROWE Synt RS Rallye Salgótarján, 2004. június 26-27.
Rallye Túra Bajnokság 4. futama

Június utolsó hétvégéjén újra visszaköltözött Salgótarjánba és környékére a rallye.
A Rali-Túra Bajnokság következő futamának, a II. Vectra-Line - ROWE Synt RS Rallye-nak adott otthont Nógrád megye székhelye.

Újra első osztályú pályákon vizsgázhatott a Rali-Túra Bajnokság mezőnye. Az egykori Salgó Rallye legendás pályáin, a Salgótarján és Kazár, valamint a Cered és Zagyvaróna közötti útszakaszok szerepeltek a verseny gyorsasági szakaszaiként. A rendezők és a versenyzők egyaránt nagy fába vágták a fejszéjüket. A futam szervezői tavalyi rendezvényükhöz
- I. Vectra-Line Aszód Rallye - képest az idén új helyszínt találtak, és a speciál szakaszok hosszúságukban is felülmúlták az előző évit. Ebben az évben a rendezők mindent megtesznek azért, hogy hosszú, és technikás pályákkal szolgáljanak a versenyzőknek. Ezek a gyorsaságik nem egyszer egykori, vagy jelenleg is a Rallye I. mezőnye által használt, közönség kedvenc szakaszok. Ez mindenkinek kihívást jelent, rendezőnek, versenyzőnek, autónak egyaránt.
A verseny központja Salgótarjánban volt. A város lakói már nagyon várták ezt a hétvégét, hiszen erre a pár napra újra benzingőzben "fürdött" mindenki. Már a szombati edzés során akadtak kíváncsiskodók, de igazi tömeg a vasárnapi verseny során gyűlt a pályák szélére.

Sajnos már a szombati pályabejárás is követelt néhány kiesőt, köztük volt Szabó Bence és Somogyi Pál, akik egy Subaru Imprezával szerettek volna rajthoz állni. A technika azonban kifogott rajtuk. A három futam után a bajnokság második helyén álló Fazekas - Szpisják kettősnek is meggyűlt a baja a Lanciával, elromlott a váltójuk. Az alkatrész az utolsó pillanatban érkezett meg Pécsről, így reggel kissé fáradtan ugyan, de rajthoz tudtak állni. Az edzés után végül 142 autó állt be az éjszakai Parc Fermé-be, amit nagyon sokan kísértek figyelemmel a Beszterce lakótelepen.

Vasárnap reggel 6 óra 9 perckor gördült ki az első előfutó a rajtkapu alatt, és indult az első gyorsasági szakasz rajtjához.
Először a kazári szakasz 4,5-, majd a ceredi gyorsasági 12,5 kilométerét teljesítette a mezőny. Ez a kör háromszor szerepelt a kiírásban, az utolsó, 6. külön próba szakasz (Cered- Zagyvaróna) azonban az időtervben bekövetkezett csúszás miatt elmaradt.
Az első gyorsasági már csúszással indult, majd a 36-os rajtszámmal induló Endrődi - Lövei páros esése miatt állt a mezőny. Szerencsére komolyabb baj nem történt, a pilóta keze sérült meg könnyebben. Egy autó által az útra kidöntött fa további várakozást jelentett a rajtban, ezt az akadályt a technikai mentőnek sikerült eltávolítania onnan, majd néhány menetrend szerint közlekedő autóbuszt kellett átengedni a lezárt szakaszon. Mindez végül odáig vezetett, hogy törölték a programból a fent említett utolsó gyorsasági szakaszt.
A várakozástól eltekintve a résztvevők elégedettek voltak a rendezvénnyel, hiszen a pályákon nagyon jól érezték magukat, és a szervizpark is említésre méltó volt. Salgótarján külső vasútállomásán alakították ki a szervizt, ami küllemében és hangulatában a "nagy Rallye" szervizeit idézte.
Az előfutók után a piros rajtszámmal ellátott, H3-as, licences kategória tizenegy résztvevője rajtolt el. Közülük ez alkalommal is ifj. Érdi Tibor és Lukács József Mazda 323-sa volt a leggyorsabb. Mögöttük a második helyen futott be Veszprémi Roland és Kassai Kitti egy Peugeot 306-sal, a kategória harmadikjaként pedig a Krizsán Péter - Krizsán Attila páros végzett.

A Rali-Túra Bajnokság értékelésében abszolút első helyen ért célba Niesz Ferenc és Oláh Zoltán, a Szendrőn szintén első helyen befutó BMW M3-sal. Az abszolút értékelés legnagyobb serlege mellett a H2-es kategória és a H/F-3 Kupa első helyéért járó díjakat is ők vitték haza. Abszolútban és kategóriában is mögöttük végzett a Brád László - Kelen Oszkár duó egy Mitsubishi Lancerrel, akik 28 másodperccel előzték meg kategóriatársaikat, a Lancia Deltával induló Kovács Györgyöt és Jakab Zsoltot.
Szót ejtettünk már Fazekasékról, akiknek szombaton váltó gondjuk volt. Vasárnap sem javult a helyzet, bár az autó már rendben volt. Ezúttal a fiúk nem találták a helyes ritmust. Az utolsó gyorsaságin egy defekt is nehezítette a dolgukat, a nap végére végül a kategória 9. helye jutott nekik.
Thurzó András és Krupa Zoltán mellől is elpártolt a szerencse, Cliójuk csúnyán összetört, mindössze egy lámpája maradt ép. A belső kamerás felvételeket utólag elemezve azt a bizonyos J2-t már J23-nak írnák fel. Negyedik sebességi fokozatban érkeztek meg a ceredi pálya ezen kanyarulatához, ahol is megcsúszott az autó és onnantól kezdve nem volt mit tenni. Átestek a szalagkorláton, ami leszakította a kartervédőt, és 2-3 méter mélyen egy bozótos tartotta meg őket. A Renault-on kívül más szerencsére nem sérült meg.

A H1-es kategóriában ismét Nemes Csaba és Gács Gábor VFTS-e futotta a legjobb időt. A 4. szakaszon ugyan lefogazott a váltójuk, de ezt a szervizparkban orvosolni tudták, így zökkenőmentesen folytatták a versenyt. A kategória győzelmen kívül megszerezték a H/Lada Kupa első helyét, valamint az abszolút értékelés 4. helyét is. A begyűjtött pontokkal továbbra is ők vezetik a bajnokságot. Nemesék mögött Patyiék "Corsa Nostrá-ja" ért be a második helyen a célba, és ezzel együtt a H/F-2 Kupa serlege is az övéké lett. A kategória harmadik helyét Oroszki Tamás és Diósi János Peugeot 205-se bérelte ki magának.

A 2002. évi bajnokság második "ezüst érmese", Kovács Péter ismét rajthoz állt Salgótarjánban egy Honda Civic-kel. Végig a kategória élén autózott, az idejébe még egy 5 másodperces időbüntetés is belefért, amit az utolsó lassító elütéséért róttak ki rá. Kovácsék mögött a tavalyi A3-as bajnokpáros, Hefler Róbert és Csóka Balázs végzett a jól ismert fekete- sárga Civic-kel, majd tőlük 36 másodpercre lemaradva Kiss Róbert és Forgó Péter Ladája futotta a harmadik legjobb idejét. Kategórájuk harmadik helye mellett megnyerték az A/Lada Kupát eső helyét is.

Az N2 mezőnye azon beleül is néhány páros biztosan nem unatkozott, hiszen egész nap zajlott közöttük az adok-kapok. Csépe Teodorék az első gyorsaságin sok időt vesztettek a gyújtókábel leesése miatt, így ők nem szólhattak bele az első helyért folyó küzdelembe. A Vidéki Csaba - Keresztesi Péter és a Honfi Balázs - Horváth Tamás duó között dőlt el az első hely sorsa. Mindkét párosnak volt lassító hibája, mégis folyamatosan osztották egymásnak a másodperceket. Végül Vidékiék nyerték meg a kategória legnagyobb serlegét. Mögöttük Honfiék Hondája ért be másodikként, a Tavali - Tavaliné páros Civic-je pedig harmadik helyen zárta a futamot. Az N/Lada Kupa győztes párosa Hajós József és navigátora, Kerényi László (Keke) lett, akik közelebbről is megnézték maguknak Vidékiék Hondáját a kazári beíróban.

Ifj. Kerék György és Kerékné Mravik Judit ismét megszerezte az A2 kategória első helyét, akárcsak Szendrőn. A nap végére mindössze 12 másodperccel maradt el tőlük a Perlaky - dr. Perlaky páros Peugeot-ja, míg a harmadik legjobb időt a Terjék Tamás - Terjék Tibor duó tudhatta magáénak.

Az N1-esek táborából nem hiányozhatott a Dér - Dér testvérpár, akik ismét megmutatták, hogy milyen gyors Suzukijuk. A kategória győzelmen túl idejük az abszolut 14. helyre volt elegendő. Mögöttük több mint egy perccel maradt el Puskádi János és Szentmarjay Tibor. A kategória harmadik helyén Tamás András és Tamás Petra végzett.

A tíz rajthoz álló Trabant közül végül hét ért célba. Közülük legjobb idővel a Bíró - Bíró páros rendelkezett. Második helyen Szabó György és ifj. Szabó György , az A1 kategória harmadik helyén pedig Strider Zoltán és Hangácsi István végzett.
Fenyvesiék Trabantja sajnos hamar kiállni kényszerült a versenyből, úgy látszik még a kabala - Elvis "pályafutása" is kettétört - sem segített rajtuk. Az első gyorsasági szakaszon túl nagy sebességgel érkeztek az egyik lassítóhoz, és amikor megpróbálták kikerülni a gumikat, keresztbe fordult az autó. Az ellenkormányzásnak és a padlógáznak "köszönhetően" a Trabi a tetejére borult, majd az oldalára, és ismét megismételte ezt a mutatványt. Leszakadt a tető, betörtek az ablakok -az egyik hátsót kivéve-, de a fiúk szerencsésen megúszták a borulást, és épségben szálltak ki a "cabriósított" járműből.

A versenyt végül 88 autó párosa fejezte be.

Készítette:
www.rallyalbum.hu

További képek a versenyről a Maczek Péter honlapján.

 
   RallyAlbum
 

 Újdonságok
 Régebbi híreink
 Climb Dance
 Videóklippek
 Versenynaptár

 
   Nagy Bea rovata
   Aktuális interjú
 További interjúk
 
   Csapatunk - Atyó Racing
   Aktuális beszámoló
 Csapatunk versenyei
 Csapatunk képei
 Csapatunk videói
 Támogatóink
 Versenyautónk adatai
 
   Erdei Motorsport
 

 Céginfo
 Referenciák
 Alkatrészek
 Eladó, bérelhető autók
 Bazár

 
   Kacsándi Foto
 

 Képek a 2004-es évadból

 
   Csatos Foto
 

 Képek a 2002-es évadból
 Képek a 2001-es évadból
 Képek a 2000-es évadból
 Válogatás régebbről  

 
   Rally 2000
   Esztergom Rally
 Veszprém Rally
 Budapest Rally
 Zala Rally

 Acropolis Rally

 Háttérképek
 
   Linkek
   Tőbb, mint 100 külföldi és
 hazai rally oldal címe és
 rövid leírása
 
 
     
 
 
 
 
   E-mail
 

 
 

   

 
   Impresszum
   
   Kezdő oldal