rallyalbum.hu: Ez az oldal nem aktív és csak kísérleti jellegű! A weblapon lévő tartalmak a nyílt Archive.org tartalomszolgáltató által vannak kezelve. A tartalomért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Az jelenlegi oldal tiszteletben tartja mások szellemi tulajdonjogait és egyéb tulajdonjogait. Az archívum megfelelő körülmények között és saját belátása szerint eltávolíthat bizonyos tartalmat, vagy letilthatja a tartalomhoz való hozzáférést, amely úgy tűnik, hogy sérti mások szerzői jogait vagy más szellemi tulajdonjogait. Ha úgy gondolja, hogy az oldalon található elérhető anyagok megsértették szerzői jogait lépjen kapcsolatba a szerkesztőkkel és haladéktalanul eltávolítjuk azokat!
       rovata

 

IV. Duó Dekor Kupa Esztergom, 2004. július 17-18. Rallye Túra Bajnokság 5. futama

A salgótarjáni technikás pályák után Esztergomba és környékére költözött a Rallye Túra Bajnokság.
Ismét két pályán dőlt el, hogy ki bizonyul a leggyorsabbnak. A versenykiírás szerint a Lábatlan és Bajna közötti szakaszt négyszer, a Tardos és Bikol közötti útszakaszt háromszor teljesítette volna a mezőny, de ezt a szervezők a csúszásoktól tették függővé.

Vasárnap végül öt gyorsasági szakasz eredménye alapján értékelték a résztvevőket. De ne szaladjunk ennyire előre.

A pályák ígéretesek voltak, akárcsak a nevezők száma, hiszen több mint 150-en jelentkeztek a versenyre. A hétvége több kuriózummal is szolgált. Először csak hallani lehetett róla, majd a szombat délutáni prológon meg is jelent Fülöp Rajmund, aki egy Skoda Octavia WRC-vel érkezett. Mondani sem kell, mekkora érdeklődés fogadta őket, hiszen ebben a bajnokságban első alkalommal indult WRC. A Széchenyi téren felállított kis színpad mellett Ördögh Mixi gondoskodott a hangulatról, és igyekezett minél több versenyzőt mikrofonvégre kapni. Az ügyességi verseny még egy meglepetéssel szolgált a közönség számára, nem más, mint ifj. Tóth János is tette tiszteletét a rendezvényen. Bár a prológ nem számított bele az értékelésbe, mégis sokan törekedtek a tökéletes körre. A legjobb időt az Octavia WRC futotta, holtversenyben Szabó Bence és Somogyi Pál Subarujával. A tökéletes körök mellett természetesen volt egy kis gumi füstöltetés és lassító rombolás is, ami elmaradhatatlan kelléke egy ilyen eseménynek.

A vasárnapi pályák és ugratók igazi kihívást jelenettek mindenki számára. A gyorasági szakaszok rajtjában sajnos többször is várakozásra kényszerültek a versenyzők, így jócskán megfogyatkozva, fáradtan értek be este a napi célba.

A H3-as, licences kategóriában 13 autó párosa állt rajthoz, melyekből mindössze négy autó fejezte be a futamot. Első helyen Zambelly György és Fejes Gábor futott be egy Mitsubishi Lancerrel. Nyolc másodperccel lemaradva második helyen értek be Szabó Bencéék a Subaruval, míg a napot Rongits Attila VFTS-e zárta a harmadik helyen a kategóriában.

Az abszolút első három helyezést ismét a H2 kategória leggyorsabb autói szerezték meg. Hibamentesen teljesítette a napot Niesz Ferenc és Oláh Zoltán a BMW M3-sal, így ők nyerték mind az abszolút, mind a kategória legnagyobb serlegét. Mögöttük Brád László és Kelen Oszkár Mitsubishi Lancere ért be másodikként a célba, a harmadik helyezést pedig Kosztolányi Imre és Szilvássy Bence tudhatta magáénak.

H1-ben ismét Nemes Csaba és navigátora diadalmaskodott, mögöttük az "árokjáró" Corsa párosa, a Patyi / Gáll duó végzett a második helyen. Bár egyszer megforogtak, de így sem csúszott ki a kezükből a jó helyezés. Harmadikként Gyenes Attiláék zárták a kategóriát fél perccel Patyiék mögött.
N3-ban ezúttal egyetlen autó sem állt rajthoz.


Az A3 legelőkelőbb helyén a Hefler Róbert / Csóka Balázs kettős végzett. A lábatlani szakasz már ismerős volt számukra, így valóban jó időket tudtak autózni. Bár az első szakaszon defektet kaptak, és az utolsó szakasz után is pótolni kellett a gumiállományt, ennek ellenére sikerült elsőként teljesíteniük a napot a Kovács / Nagy páros előtt, akik szintén egy Hondával álltak rajthoz. A kategória harmadik helyén Braun Krisztián és Nagy Béla végzett az eddig remekül szereplő Honda Civic-jükkel.

Már az első szakasz után vezetett A Tavali házaspár az N2-ben, és ezt meg is tartották egészen a célig. Tavaliék mögött Honfi Balázs Hondája gurult be másodikként a célba, míg a harmadik helyért járó serleget Vidéki Csabáék vihették haza. A negyedik helyen célba érő Bogár / Néber páros is okozott olykor némi meglepetést a kategória elején autózóknak, hiszen ők is beszálltak az adok-kapokba, annak ellenére, hogy a Hondát még nem sikerült megismerniük. Ez a verseny úgy látszik erre szolgált, és jól sikerült.
A2-ben Perlakyék Peugeot-ja bizonyult a leggyorsabbnak, hét másodperccel előzte meg Locher János Suzukiját. A kategória harmadik helyét ifj. Kerék György és Kerékné Mravik Judit tudhatta magáénak.

Az N1-esek között Kulcsár Dániel és Endrődi Harri teljesített a legjobban, 11 másodperccel voltak gyorsabbak a Szőnyi / Horgasné párosnál. A harmadik legjobb időt Oláh Tamás és Tóth Krisztián érte el.

A legkisebb köbcentisek között csak másodpercek döntöttek. Az ötből három szakaszon Bíró Gergőék teljesítettek a legjobban, így ők nyerték meg a kategória legnagyobb serlegét. Mögöttük Striderék végeztek a második helyen két szakaszgyőzelemmel, egy időt autózva a harmadik helyezett Szabó Györgyékkel.
A nap végén végül 75 páros lett értékelve a Rallye Túra Bajnokságban.

Készítette:
www.rallyalbum.hu

Képek: Kacsándi Fotó

 
   RallyAlbum
 

 Újdonságok
 Régebbi híreink
 Climb Dance
 Videóklippek
 Versenynaptár

 
   Nagy Bea rovata
   Aktuális interjú
 További interjúk
 
   Csapatunk - Atyó Racing
   Aktuális beszámoló
 Csapatunk versenyei
 Csapatunk képei
 Csapatunk videói
 Támogatóink
 Versenyautónk adatai
 
   Erdei Motorsport
 

 Céginfo
 Referenciák
 Alkatrészek
 Eladó, bérelhető autók
 Bazár

 
   Kacsándi Foto
 

 Képek a 2004-es évadból

 
   Csatos Foto
 

 Képek a 2002-es évadból
 Képek a 2001-es évadból
 Képek a 2000-es évadból
 Válogatás régebbről  

 
   Rally 2000
   Esztergom Rally
 Veszprém Rally
 Budapest Rally
 Zala Rally

 Acropolis Rally

 Háttérképek
 
   Linkek
   Tőbb, mint 100 külföldi és
 hazai rally oldal címe és
 rövid leírása
 
 
     
 
 
 
 
   E-mail
 

 
 

   

 
   Impresszum
   
   Kezdő oldal