rallyalbum.hu: Ez az oldal nem aktív és csak kísérleti jellegű! A weblapon lévő tartalmak a nyílt Archive.org tartalomszolgáltató által vannak kezelve. A tartalomért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Az jelenlegi oldal tiszteletben tartja mások szellemi tulajdonjogait és egyéb tulajdonjogait. Az archívum megfelelő körülmények között és saját belátása szerint eltávolíthat bizonyos tartalmat, vagy letilthatja a tartalomhoz való hozzáférést, amely úgy tűnik, hogy sérti mások szerzői jogait vagy más szellemi tulajdonjogait. Ha úgy gondolja, hogy az oldalon található elérhető anyagok megsértették szerzői jogait lépjen kapcsolatba a szerkesztőkkel és haladéktalanul eltávolítjuk azokat!
       rovata

 Szezonvég

3. Horváth "Boci" Emlékverseny az Évgyűrűk Egészségpénztár Kupáért
Rábaring, 2004. október 30-31. A 2004-es Rallye Túra Bajnokság záró futama.

Október utolsó hétvégéjén a Rábaringen búcsúzott a Rali-Túra mezőnye az idei évtől. Bár az abszolút bajnoki cím már az előző futam során eldőlt, a kategóriagyőzelmekért még többen harcba szálltak.

Utoljára pakolták trélerre a versenyautókat az idén, hiszen a Rali-úra Bajnokságban is elérkezett az év végi, mindent eldöntő futam. Ezúttal a Rábaring adott otthont a rendezvénynek. Vannak, akik szeretik, és voltak, akik kevésbé kedvelik ezt a pályát. Ez utóbbi táborba tartozóknak további bosszúságot okozhatott az, hogy már a szombati edzést követően rajthoz kellett állniuk, és egy éjszakai gyorsasági szakaszt kellett teljesíteniük. Igen szokatlan volt ez az esti szakasz a réstvevők számára, hiszen sokak most először száguldoztak lámpasorral - vagy anélkül - teljes sötétségben.
A teljesítendő 10,5 kilométeres külön próba szakaszt másnap két részletben bonyolították le, így külön felírást nem igényelt. A pálya kialakítása remekül sikerült, hiszen többféle útminőség váltotta egymást, és csiki-csukiban sem volt hiány. A szervizpark bár szokványosnak lenne mondható - hiszen két sorban, egymás mellett sorakoztak az autók -, mégsem volt mindennapi. Említhetnénk sok mindent. Egymás közelsége, a büfék, a szervizcsapatok sütés-főzése, a kihangosított interjúk a rajt előtt, és sorolhatnánk tovább. Az egész hétvége hangulatos volt, ami talán az év végének, de az is lehet, hogy ennek a pályának, illetve a szervezésnek volt köszönhető.

Ennek meg is volt az eredménye, hiszen több autó is a sötétség áldozata lett.
Az RTE Bajnokságban értékeltek között Pintér László Mitsubishi Evo VI-osa volt a leggyorsabb. Bár számukra nem ez volt az első éjszakai megmérettetés, mégis sikerült közelebbről megnézni egy szalagkorlátot. Ez a kaland egy kanyarlámpába és egy sárvédőtörésbe került a párosnak, plusz néhány másodpercükbe. Szombaton Sonntagh Sándor és Bozsóki Bence teljesítette másodikként, mindössze egy másodperccel elmaradva Pintéréktől a szakaszt, mögöttük pedig Nemes Csaba és Gács Gábor VFTS-e végzett a harmadik helyen. Bár az előfutók nincsenek értékelve a versenyek során, és talán kevés szerep is jut nekik, most mégis sok néző szívét megdobogtatta köztük egy VFTS, amellyel Matics Mihály és Tóth Gábor teljesítette a kilométereket.

Vasárnap reggelre a 91 párosból hetvenöten álltak rajthoz az előfutók után. Három kört kellett megtennie a mezőnynek az előző napi pályán, melyet két külön gyorsaságira bontottak.

A H3-as licences kategóriában a hat induló páros küzül négy fejezte be a futamot. A legjobb időt, így a kategóriagyőzelmet a Szommer István/Hosszú Zoltán páros zsebelte be Honda Civic-jükkel.

Az abszolút és a H2 ktegória legjobbjának a Pintér László/Ősz László duó bizonyult a már jól ismert Mitsubishivel. A szombati apró baki után azért még másnapra is jutott némi izgalom, ennek ellenére a verseny után rendkívül jó hangulatban ecsetelte a navigátor a történteket.
A második szakaszon sikerült megtenniük egy "Panizzi-kört", ami akár már bele is férhetett volna az idejükbe - mint utólag kiderült, nem okozott gondot -. A reggelre leesett eső miatt az első körökben ők is csúszkáltak egy kicsit, de ahogy száradt a pálya egyre jobb időket tudtak autózni. Az utolsó körben azonban még a kézifékkar is önállósította magát, és a pilóta kezében maradt. A hátralévő távot így ennek hiányában kellett teljesíteniük.
A páros Niesz Ferenc és Oláh Zoltán mögött a második helyen végzett az éves bajnokságban.

Pintérék mögött az abszolút értékelés második helyét és egyben a H1 kategória legnagyobb serlegét Nemes Csab ás Gács Gábor vihetette haza. Nemesék a szombati harmadik legjobb idő után vasárnap is végig jól autóztak, bár a csiki-sukis visszafordítókat nem igazán kedvelték. A H1 kategória éves bajnoki címe is ezt a párost illeti meg.
Nemesék VFTS-e mögött a "Corsanostrás" kettős, Patyi László és Gáll Csaba végzett az abszolút értékelés harmadik fokán és a H1-ben másodikként. Ez volt számukra az első éjszakai futam, amitől természetesen tartottak valamelyest. Szombaton a negyedik helyen végeztek. Vasárnap a további esőtől tartva feltették a vizes gumit, mint kiderült feleslegesen, hiszen addigra felszáradt az út nagy része. A rossz gumiválasztásnak köszönhetően időt is vesztettek, valamint megütötték a bal első futóművet. Némi vigaszt jelentett a párosnak, hogy bár befogni nem tudták, de két szakaszon is megverték Nemeséket, egyen pedig azonos időt autóztak.

H2-ben Pintérék mögött Manzák Sándor és Fenyves Attila BMW M3-sa végzett a kategória második helyén, Sipos Zoltán és Kathi Zsolt BMW-je pedig a harmadik legjobb iőt érte el.

H1-ben a két fent említett páros után 1 perc 37 másodperccel lemaradva Kálmán Tamás és Soós József Ladája gurult be harmadikként.

A3-ban tizennégy autó sorakozott fel a rajtvonal előtt. A Ladások jócskán megtréfálták a Hondás résztvevőket, ezúttal ugyanis nekik állt a zászló.
A kategória első helyén Borbereki Csaba és Gabura Krisztián végzett, akik most először ültek egymás mellett. Szombaton elnéztek egy kereszteződést, az autó le is állt, és így bentmaradt kb. 30 másodpercük. Vasárnapra csak annyit tűztek ki maguk elé, hogy tempósan szeretnének autózni, ez sikerült is. Úgy látszik megérte egy évet rászánni az autóra, hiszen remek visszatérésnek számít egy kategória első hely.
Borberekiék mögött mintegy fél perccel elmaradva Csikó Péter és navigátora, Kis-Tóth Miklós végzett a második helyen szintén egy Ladával.
A dobogó harmadik fokára egy Honda Civic-kel Kondor Lajos és Zavarkó Ferenc állhatott.
A bajnokság még nyitott volt. A tavalyi bajnokpáros, Hefler Róbert és Csóka Balázs négy ponttal vezetett a Braun Krisztián/Nagy Béla duó előtt. Heflerék jól kezdtek szombaton, bár ők is most indultak először sötétben.
Braunéknak azonban már szombaton gondjuk akadt. Az első kanyarban először egy gumiterelőhöz értek, ami még nem is jelentett nagy gondot, majd a teknőben egy szigorú B3-ban hozzácsapódtak a szalagkorlátnak. Az autó beszorult, a nézők segítettek kiszedni a korlát alól. Ezt az esést a jobb oldali lámpájuk, sárvédőjük, és a hűtőjük bánta. Mint a szervizben kiderült a kartervédő is hátrábbcsúszott hat centivel. Bár a szervizesek megtettek mindent, a rendelkezésre álló idő nem volt elég. Kilenc percet késték a Parc Fermé bejáratából, így másnap rögtön másfél perc büntetéssel indultak.
Hefléréknek sem volt szerencséjük. Vasárnap az első gyorsaságin egy tempós résznél nekicsapódtak a padkának, széttört egy felniük - amit a szervizparkban később mindenki megcsodált -. A jobb hátsó kerék beszorult az autó alá. A következő rajtba így érkeztek, törött lengéscsillapítóval, féktárcsával. Amit tudtak később kicseréltek, de a futómű nem lett tökéletes. Mintegy négy percet hagytak bent a pályán.
Ezzel újra lehetőség nyílt a Braun/Nagy párosnak a bajnoki cím megszerzésére, hiszen folyamatosan jó időket autóztak, magukon is állandóan javítottak. Az utolsó körben az ötödik szakaszon egy lassító előtt jobb első defektet kaptak, aminek következtében a partoldalon kötöttek ki a Hondával. A padka ütött rajtuk egyet, így egy jobb hátsó defektet is bezsebeltek. Az elsőt ki tudták cserélni, de az utolsó gyorson végig keresztbe autóztak a hátsó defekt miatt - a nézők nem kis örömére -.
Ezzel eldőlt a bajnoki cím, Heflerék megvédték címüket, Braunék pedig az ezüstérmesek.

N2-ben is ment a csatározás a bajnoki cím miatt, és ott is mások szóltak bele a küzdelembe.
A Tavali házaspár és a Vidéki/Keresztesi kettős küzdött egymással egész évben, és ettől az utolsó versenytől várták az eredményt: ki a jobb?
Az eredménylista első helyén azonban Bogár Ferenc és Néber Tamás neve szerepelt a kategória legjobbjaként, emellett az abszolút negyedik helyen zárták a rábaringi futamot. Nem kis meglepetést okozott az előző években még Trabanttal induló páros a kategóriatársak számára. Az idén Esztergomban álltak rajthoz, igaz, ott is kialakult már egy kis adok-kapok a többiekkel. A szombati nap során egyszer elcsúsztak, de komolyabb baj nem történt. Amit nem láttak, az nem is létezett számukra, átmentek mindenen. Talán ez volt a titkuk.
Bogárék mögött Tavali Ferenc és Tavaliné Tóth Mónika végzett. Pontegyenlőség állt fent köztük és Vidékiék között, így Vidékiéknek elég volt hogy Tavaliék mögött végezzenek közvetlenül. A több jó helyezés döntött. A harmadik helyre sikerült beérniük, így az N2 bajnoki címe Vidéki Csaba és Keresztesi Péter kezébe vándorolt. Kisebb csúszkálások, egy padkázás, és egy lámpasor nélküli esti futam jellemezte a zöld Hondások utolsó ez évi futamát.

A2-ben a "zebraladával" induló ifj. Kerék György és Kerékné Mravik Judit diadalmaskodott. Majd egy perccel előzték meg a második helyen befutó Locher Jánost és Leányvári Lászlót. Locherék Suzukija mögött mindössze három máésodperccel maradt el a Skoda Favorittal induló Gyuriczky Zsolt/Pintér Szilvia kettős. Kerékék ezzel a győzelemmel biztosan nyerték az éves bajnoki címüket.

N1-ben nyolc Suzuki indult neki a versenynek, a leggyorsabb Tamás András és Tamás Petra autója volt, akik két másodperccel előzték meg az őket követő Puskády János/Szentmarjay Tibor duót. Harmadikként Szőnyi Péter és Horgasné Máté Katalin zárta a napot.
Ebben a kategóriában Kulcsár Dániel és Endrődi Harri bizonyult a legjobbnak az év során, itt már rajthoz sem álltak.

Bár a Trabantok a mezőny végén vannak, és nem sok szó esik a kicsi autókról, most mégis központba kerültek a díjkiosztó során.
A verseny végeredményét befolyásoló óvások érkeztek a Felügyelő Testület elé. Az ideiglenes eredmény alapján a Bíró/Bíró testvérpár állt az első, Murai József és Murai Gábor a második, Strider Zoltán és Hangácsi István pedig a harmadik helyen. Kölcsönös technikai óvások következtében - melyek főleg a motorokra vonatkoztak - a Bíró/Bíró és Strider/Hangácsi kettős kizárta egymást a küzdelemből, így az addigi második helyezett Murai/Murai duó végzett az A1 kategória első helyén. Egy kis csúszkálást sikerült nekik is bemutatniuk. Először a parabola utáni balos visszafordítóban csúsztak túl, majd a második gyorson egy olajfolton csúsztak meg. A második helynek nagyon örültek, hiszen tavaly Mikulás Rallye-n indultak először, az idén pedig négy versenyt teljesítettek. Ez az óvás miatti első hely persze több pontot jelent számukra.
Muraiék mögött Horváth Richárd és Szabó Krisztián végzett a második, Fenyvesi Csaba és Fenyvesi Péter pedig a harmadik helyen.
Az éves küzdelembe azonban még a kizárások sem szóltak bele, Bíróék hat pont előnnyel megnyerték az A1 bajnoki címét.

A legnagyobb esést és ennek következtében jelentős anyagi kárt Tirpák Zoltánék könyvelhetik el. A piros Mercedes 280-as az utolsó gyorsasági utolsó kilométerein döntött úgy, hogy sok lesz. Egy hosszú balos kanyar külső íve poros volt, nagy sebességgel érkeztek és a hátulja már csúszott is, ahogy az meg van írva. Sajnos nem sikerült megfogni az autót és fának csapódott. Kasznicsere vár a Mercedesre, így lesz dolguk a fiúknak a jövő szezonig.

Véget ért az utolsó verseny is. Némi változások érezhetők a Rali-úra háza táján, remélhetőleg ezek a jövő szezonra kiforrnak majd.

A bajnokság végeredménye megtalálható az RTE honlapján.

Készítette:
www.rallyalbum.hu

Képek: Kacsándi Fotó

 
   RallyAlbum
 

 Újdonságok
 Régebbi híreink
 Climb Dance
 Videóklippek
 Versenynaptár

 
   Nagy Bea rovata
   Aktuális interjú
 További interjúk
 
   Csapatunk - Atyó Racing
   Aktuális beszámoló
 Csapatunk versenyei
 Csapatunk képei
 Csapatunk videói
 Támogatóink
 Versenyautónk adatai
 
   Erdei Motorsport
 

 Céginfo
 Referenciák
 Alkatrészek
 Eladó, bérelhető autók
 Bazár

 
   Kacsándi Foto
 

 Képek a 2004-es évadból

 
   Csatos Foto
 

 Képek a 2002-es évadból
 Képek a 2001-es évadból
 Képek a 2000-es évadból
 Válogatás régebbről  

 
   Rally 2000
   Esztergom Rally
 Veszprém Rally
 Budapest Rally
 Zala Rally

 Acropolis Rally

 Háttérképek
 
   Linkek
   Tőbb, mint 100 külföldi és
 hazai rally oldal címe és
 rövid leírása
 
 
     
 
 
 
 
   E-mail
 

 
 

   

 
   Impresszum
   
   Kezdő oldal