rallyalbum.hu: Ez az oldal nem aktív és csak kísérleti jellegű! A weblapon lévő tartalmak a nyílt Archive.org tartalomszolgáltató által vannak kezelve. A tartalomért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Az jelenlegi oldal tiszteletben tartja mások szellemi tulajdonjogait és egyéb tulajdonjogait. Az archívum megfelelő körülmények között és saját belátása szerint eltávolíthat bizonyos tartalmat, vagy letilthatja a tartalomhoz való hozzáférést, amely úgy tűnik, hogy sérti mások szerzői jogait vagy más szellemi tulajdonjogait. Ha úgy gondolja, hogy az oldalon található elérhető anyagok megsértették szerzői jogait lépjen kapcsolatba a szerkesztőkkel és haladéktalanul eltávolítjuk azokat!
       rovata

 Eldőlt a bajnoki cím sorsa

IV. Tisza Rallye Kazincbarcika, 2004.augusztus 28-29. Rallye Túra Bajnokság 7. futama

Augusztus utolsó hétvégéjén került megrendezésre a IV. Tisza Rallye, amelynek Kazincbarcika és környéke adott otthont. A pályák már ismerősek voltak a résztvevők számára, hiszen az előző évi rendezvényen ugyanezeket a kilométereket teljesítette a mezőny.
A Putnok és Kelemér közötti 6,5 és a Felsőnyárád és Sajókaza közötti 6 kilométeres speciál szakaszt egyaránt háromszor kellett megtenniük a versenyzőknek. Bár a szombati edzés alatt jó néhány résztvevőt gyorshajtáson vagy más szabálytalanságon kaptak, a büntetések vasárnap csak fokozódtak. A KRESZ tartozékok megléte ugyanis sokaknak gondot okozott, és ezért a hibáért a helyszínen felelniük kellett.
A 120 indulóból álló mezőny szinte a felére apadt, hiszen 66 értékelhető páros gurult be a napi célba.

Az abszolút értékelés leggyorsabb autója a Pintér László - Ősz László páros Mitsubishi Evo VI-sa volt, amelynek ezúttal műszaki problémái adódtak. Egy AC pumpa csere után ráadásul még egy egy perces késést is "sikerült" összehozniuk a szervizpark kijárati időellenőrzőjében, ezért tíz másodperc büntetést kaptak. Mindennek ellenére ha csak négy másodperces előnnyel is, de ők bizonyultak a legjobbnak abszolútban és a H2-es kategóriában is.
Mögöttük Niesz Ferenc és Oláh Zoltán ért célba a BMW M3-sal. Ez az abszolút második hely elég volt ahhoz, hogy az idén új bajnokpárost köszöntsön a Rali-Túra mezőnye.
A pontállás alapján ők lettek a 2004. évi Rali-Túra Bajnokság abszolút bajnokai
.
A következő versenyen már rajthoz sem kell állniuk, így a többiek nélkülük dönthetik el a további helyek sorsát. Kovács György és Jakab Zsolt Lancia Deltája ismét okozott némi fejtörést a szervizcsapatnak, ezúttal az intercooler lyukadt ki az első gyorsasági szakaszon. A szervizparkban csak félig tudták rendbe hozni az autót, így a második körük sem volt tökéletes. A párosnak kapóra jött a negyedik szakasz törlése, hiszen így kényelmesen autózhatták le a távot. Az etapolás dr. Kiss Elemér és Nemrava Ferenc balszerenvséjéből adódott, akik egy rosszul felírt kanyar miatt átformázták Mitsubishi Evo VII-üket. Személyi sérülés szerencsére nem történt.
Visszatérve a Kovács - Jakab kettőshöz az utolsó körre újjá született gépük olyannyira, hogy Nieszéknek is sikerült a hatodik gyorson egy másodpercet adniuk. Harmadik helyen zártak kategóriájukban.

H1-ben végig úgy tűnt, hogy Magda Róbert és Hervai Róbert legyőzi az állandó élmenő Nemeséket, végül a lassító jegyzőkönyvek döntötték el az első hely sorsát. Magdáék hiába teljesítették mindkét pályát mindig azonos időre, a precizitásuk két lassítónál cserbenhagyta őket. Így a Magda - Hervai duó, Nemes Csaba és Gács Gábor mögött a második helyen végzett. Nemeséknek nem a jegyzőkönyvek, sokkal inkább a technika okozott gondot. Péntek éjjel az autó egy motorcserén esett át, és másnap csak Osváth Péternek és az általa kölcsönadott motornak köszönhetően muzsikált újra a VFTS. A verseny során kétszer is letört a váltókarjuk, először az ötödik, majd a hatodik szakaszon. Emiatt több mint tíz másodpercet hagytak bent a fiúk. Nemesék és Magdáék mögött Kerekes Balázs és Delkov Viktor Ladája zárt a H1 kategória harmadik helyén.

A3-ban Braun Krisztián és Nagy Béla seperte be a kategória első helyét. Az ózdi kiesés és egy motorcsere után új lendülettel vágtak neki a küzdelemnek, hiszen a pontokra nagy szükségük van. Végig határon autóztak és hibamentesen teljesítették az előírt kilométereket. Tizenkét másodperccel maradt el Braunék Civic-jétől Csikó Péter és Kis-Tóth Miklós Ladája, akik ezzel az idővel a kategória második helyén értek célba. Az A3 pontállását jelenleg vezető Hefler - Csóka duó kissé óvatosan kezdte a napot, majd két megforgás miatt sok időt vesztettek a pályákon. Idejük a harmadik helyre volt elég, de így is négy pont előnnyel várják az utolsó összecsapást.
A 48-as rajtszámmal induló Schiszlerék Ladája nem úszta meg kisebb forgással a napot, negyedik sebességi fokozatban fék nélkül estek le az útról. Saját bevallásuk szerint már a felírásnál is hibáztak, amikor a J3-at J2 szigorúnak jegyezték le, de ezt még tetőzte, hogy a pilóta félreértette az információt, és J1-ként akart elfordulni ebben a kanyarban. Kisebb nyakfájással és bordazúzódással megúszták az esést, amit a Ladáról nem mondhatunk el, az "rendesen" összetört.

N2-ben Vidéki Csaba és Keresztesi Péter Hondája viaskodott Tavaliék Hondájával. A "harcból" végül a Vidéki - Keresztesi kettős került ki győztesen. Három másodperccel voltak gyorsabbak ellenfelüknél, amihez még öt másodperc adódott egy lassító elütése miatt. Így végül a zöld Civic (Vidéki) zárt az első, a piros (Tavali) pedig a második helyen. A harmadik helyért járó serleget Varga Sándor és Vály László vitte haza, akik egy VAZ 2105-tel álltak rajthoz.

A 14 A2-es masina közül mindössze kettő kényszerült feladni a versenyt, az egyikük a 76-os rajtszámmal induló Papp László - Papp Csaba kettős Ladája egy sajnálatos baleset miatt búcsúzott a mezőnyből. A páros egyik tagja lábtörést szenvedett. A leggyorsabb autó Rácz Tamás és Nyúzó Norbert Suzuki Swift-je volt. A páros nagyon örült a helyezésnek, hiszen ez a kedvenc pályájuk. Az ózdi esésüket talán kárpótolta valamelyest ez az első hely. Ráczék nyolc másodperccel előzték meg a "zebra" Ladát terelgető ifj. Kerék - Kerékné duót. A kategória harmadik helyén szintén szorosan Gyuriczky Zsolt és Angyal Tamás végzett egy Skoda Favorittal.

Az N1-es Suzuki Swifteket felvonultató kategóriában Kurtos Norbert és Espán Péter győzedelmeskedett. Bár a gumik kissé csúszkáltak, és két szakaszt is etapként teljesítettek, ennek ellenére jól érezték magukat a versenyen. Az előző két versenyükön váltóproblémákkal küzdöttek, amely most szerencsére elkerülte őket. Kurtosék mögött a Szőnyi - Horgasné kettős tette be autóját a második helyen, harmadikként pedig a Jászvári - Pichner duó fejezte be a napot GTI Suzukijukkal.

Az öt rajthoz álló Trabant közül három páros fejezte be a versenyt, így mindegyikük egy-egy serleggel lett gazdagabb. Az első helyen Bíró Gergő és Bíró Balázs végzett, mögöttük az őket két gyorson megelőző Strider - Hangácsi kettős követte, végül az A1 kategória harmadik legjobbja Antal Zsolt és Barczi Zsolt lett.

Az RTE bajnokságában nem értékelt H3-as kategóriában a közönség kedvenc Balázs Öcsi magasan nyert Pelyhe Györggyel az oldalán.

Az RTE bajnokságának utolsó futamát Győrben rendezik meg október utolsó hétvégéjén. A verseny érdekessége, hogy már szombaton egy éjszakai gyorsasági szakasszal kezdetét veszi a küzdelem, amelyet másnap hat további szakasz követ.

Készítette:
www.rallyalbum.hu

További képek a versenyről a Maczek Péter honlapján.

 
   RallyAlbum
 

 Újdonságok
 Régebbi híreink
 Climb Dance
 Videóklippek
 Versenynaptár

 
   Nagy Bea rovata
   Aktuális interjú
 További interjúk
 
   Csapatunk - Atyó Racing
   Aktuális beszámoló
 Csapatunk versenyei
 Csapatunk képei
 Csapatunk videói
 Támogatóink
 Versenyautónk adatai
 
   Erdei Motorsport
 

 Céginfo
 Referenciák
 Alkatrészek
 Eladó, bérelhető autók
 Bazár

 
   Kacsándi Foto
 

 Képek a 2004-es évadból

 
   Csatos Foto
 

 Képek a 2002-es évadból
 Képek a 2001-es évadból
 Képek a 2000-es évadból
 Válogatás régebbről  

 
   Rally 2000
   Esztergom Rally
 Veszprém Rally
 Budapest Rally
 Zala Rally

 Acropolis Rally

 Háttérképek
 
   Linkek
   Tőbb, mint 100 külföldi és
 hazai rally oldal címe és
 rövid leírása
 
 
     
 
 
 
 
   E-mail
 

 
 

   

 
   Impresszum
   
   Kezdő oldal